Monday, November 6, 2017

Takziah Penang

Assalamualaikum semua,

Macam mana weekend semua? Kami Alhamdulillah, sempatlah pergi satu kenduri. Lepas tu banyak duduk rumah je sebab hujan kan. Ipoh pun hujan hampir tak berhenti..

Yang paling teruk banjir sekarang di Pulau Penang. Selaku dulu bekas pemastautin di Penang, terkesan juga rasanya. Dekat FB pun penuh dengan gambar dan berita update banjir kat sana. Alhamdulillah rumah kami dekat Kepala Batas setakat ni okay. 

Pengalaman saya, saya tak pernah lagi kena banjir. Masa kat kampung dulu, memang air ada naik bila musim tengkujuh tapi Ahamdulillah tak sampai masuk dalam rumah. Tapi depan rumah memang air menderu-menderu. Siap boleh berenang lagi. Selalu kami main je air banjir. Rumah kami tepi jalan. Bila banjir kawasan tu, akan ramai orang datang tengok atau tolong kereta tersadai tengah jalan sebab dimasuki air. Meriah pun ada. Masa duduk rumah tepi bukit, bila banjir saya naik papan congkak buat perahu. Hehe..

Apa pun, saya doakan semoga semuanya dipermudahkan buat warga Penang yang dilanda banjir. Semoga dikurniakan ketabahan dan kekuatan jiwa. Safety first!





Dapatkan perlindungan dari Prudential BSN Takaful
siti.sharini@gmail.com
012-2961984 / 012-7645998

1 comment:

  1. Fenomena terkini, banjir di tempat yg dulu tk pernah banjir Kan?

    ReplyDelete

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...