Saturday, July 1, 2017

Setengah Tahun 2017

Salam semua.

Sedar tak sedar tahun 2017 dah habis setengah tahun. Hari ni permulaan bagi setengah tahun kedua. Sekejap masa berlalu kan?

Bagaimana dengan pencapaian azam tahun anda buat masa sekarang? Separuh tercapai atau masih belum mula? Hehe.. tak apa. Masih belum terlambat. Ada masa lagi ni. Berusaha sehabis baik dan keputusannya nanti kita serah padaNya untuk menentukan. 

Ada yang tak berazam pun masa awal tahun hari tu? Pun tak apa. Sebenarnya apa pun penambahbaikan yang kita nak buat pada diri kita, tak semestinya kena tunggu tahun baru, betul tak?

Bagi saya pula, saya pun tak ingat dah saya ada buat azam baru tak awal tahun hari tu. Macam tak ada je haha. Tapi buat masa sekarang, saya sedang berusaha untuk amalkan gaya hidup lebih sihat. 


Semalam baru je beli yoga mat dekat Watson. Saya perasan sejak saya mula consistently exercise setiap hari, badan lebih cergas nak bangun pagi. Kurus sikit tu adalah hehe. 

Jadi awak semua macam mana? Banyak sudut yang kita boleh tambahbaikkan dalam kehidupan sehari-hari ni sebenarnya.  Pemakanan, penjagaan kesihatan, menambah ilmu pengetahuan, menambah pendapatan, memperbaiki silaturrahim, masa berkualiti dengan keluarga, peningkatan prestasi dalam bekerja, macam-macam lagi lah!




Dan saya amat sarankan kita buat penambahbaikan dalam perancangan kewangan. Elakkan pembaziran, banyakkan pelaburan, simpanan dan sedekah. Mencarum takaful untuk persediaan di masa sakit dan sukar. Boleh hubungi saya untuk info lanjut mengenai takaful nyawa, medikal kad dan lain-lain. Siti Sharini 012-2961984

Sekian terima kasih kerana sudi membaca. Selamat sambung beraya. Pastikan minum banyak air kosong untuk elakkan dehidrasi ya. 

2 comments:

  1. Ada yg tercapai, ada yg belum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tahniah untuk yang tercapai tu Kak Nor. Lama tak napok=))

      Delete

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...