Thursday, November 17, 2016

Ku Lari Ke Hutan?

Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku.
Ku lari ke pantai kemudian teriakku.
Sepi... sepi dan sendiri aku benci.
Ingin hingar aku mau di pasar.
Bosan aku dengan penat.
Nyah saja kau pekat.
Seperti berjelaga jika ku sendiri....

Pecahkan saja gelasnya;
Biar ramai,
Biar mengaduh sampai gaduh.
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih...
Kenapa tidak kau goyangkan saja locengnya;
biar terdera...
Atau aku harus lari kehutan,
Belok ke pantai..?

Bosan aku dengan penat.
Nyah saja kau pekat.
Seperti berjelaga jika ku sendiri...


Salam semua,

Siapa masih ingat cerita Ada Apa Dengan Cinta? Tak silap masa tu saya masih belajar di KYPM Bangi, buat persediaan sebelum pergi ke Jepun. Jangan terkejut budak lelaki pun ada yang ponteng kelas pastu tengok AADC kat bilik haha. Ntah apa-apa ntah. AADC 2 saya belum tengok. Tak sampai seru lagi nak mencarinya haha. Saya pun tak ingat sangat dah saya suka ke tak cerita tu. Not so fanatik lah saya rasa. Cuma pelakon-pelakon perempuan dia pada saya memang cantik semua.

Apa kena mengena AADC dengan gaya hidup sihat? Tak ada kena mengena pun. Cuma saya rasa macam dah lama tak berlari. (Tak termasuk berlari pagi-pagi sebab nak kejar scan pukul 8:00 haha). Zaman sekolah dulu saya main hoki. Kehidupan saya memang penuh dengan berlari dan prektis hoki saja. Kalau dekat tournament tu, lepas subuh dah lari round compound sekolah. Lepas tu masuk kelas. Habis ke sekolah lepas lunch semua, sambung berlari dan prektis lagi, sampai ke Maghrib. 

Image result for jogging

Sejak besar ni ada juga saya cuba untuk berlari kembali. Masa di Jepun pun ada satu masa tu memang saya fokus berlari pagi-pagi. Sejak balik sini ada beberapa kali juga yang saya cuba kembali berlari. Kadang-kadang tolak anak sekali dalam troller. Tapi selalu tak bertahan lama. Mungkin sebab tak ada geng. 

Saya suka berlari. Buat saya rasa lebih sihat dan senang bangun pagi. So itu je tujuan saya sebenarnya. Nak senang bangun pagi. Sekarang ni rasa lemau benor. Semoga diberi kekuatan untuk mula berlari lagi. Hehe.

Dapatkan perlindungan dari Prudential BSN Takaful
siti.sharini@gmail.com
012-2961984 / 012-7645998

3 comments:

  1. dulu saya aktif kawad, pagi petang siang malam kawad. haha. skrg tgh develop minat berlari, penat tapi T_T

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  2. Selalu nmpk dan jmp pelajar afrika berlari waktu pagi

    ReplyDelete
  3. husna dah lama tak berlari.. stamina pon dah makin kurg, asyik cepat letih dan mengantuk je.. huhuhu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas ucapan yang baik-baik =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...